-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:10815 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:3

بعضي از متخصصان مي گويند مي توان بيماري ها را با روشي به نام انرژي درماني كه ظاهراً شاخته از مديتيشن (meditation ) است درمان كرد. آن ها ادها مي كنند كه بسياري از بيماريهاي صعب العلاج يا حتي لا علاج مانند سرطان و حتي شخصي را كه در حال كُما مي باشد، ميتوان با مشاهدة هالة اطراف بدن آن ها تشخيص داد و با انرژي درماني، درمان نمود. از نظر كلّي و نيز از نطر فقها استفاده از اين روش آيا جائز است؟

برادر عزيز! از نظر فقهاي عظام هر طريقي كه براي درمان انسان از امراض صعب العلاج مفيد باشد، اشكالي ندارد، خواه از طريق انرژي درماني باشد يا از طريق ديگر؛ مشروط بر اين كه استفاده از اين نوع درمان ضرر مهم ديگري براي بيمار ايجاد نكند و خلاف شرعي و گناهي صورت نگيرد و انسان را از حال عادي خارج نسازد. انرژي درماني يا طب سوزني مانعي ندارد. در اين مسئله همة مراجع تقليد اتفاق نظر دارند.











مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.